loading...
اِ نِسا
علیرضا ورامینی بازدید : 15 شنبه 19 بهمن 1392 نظرات (5)

بسم الله الرحمن الرحیم

این وبلاگ با توکل بر خدا با عنوان انسا برای شرح انقلاب اسلامی و برای شرکت در مسابقه فرهنگی ساخته شده است.

مطالب این وبلاگ تا جایی که امکان داشته است نوشته خود نویسنده سایت بوده است و در صورت این که مطالب از لینکی انتقال یافته باشد آدرس لینک درج خواهد شد.

مطالب به صورت داستانی نوشته شده اند و برای مطالعه کامل توصیه می شود از اولین پست شروع به مطالعه کنید.

مطالب بیان شده بیشتر به تفسیر انقلاب می پردازد و از اعداد و ارقام تهی است زیرا اعداد ارقام زیاد است بلکه شناخت درست انقلاب کم است.

باتشکر

مدیریت:علیرضا ورامینی

تاریخ ایجاد:22/11/92

علیرضا ورامینی بازدید : 26 پنجشنبه 08 اسفند 1392 نظرات (4)

درج نوزدهم

انقلاب اسلامی مختص به کشور ایران نیست و جامعه ی بزرگی را فرامیگیرد ولی در این جا ما فقط انقلاب اسلامی ایران را مورد بررسی قرار میدهیم

حال میگوییم که انقلاب اسلامی در ایران هم مختص به یک نسل نیست و همان طور که امام خمینی در سخنانشان به این موضوع اشاره داشتند حضرت اقا هم به این موضوع اشاره می کنند در سخنان این دو بزرگوار به نسل اول انقلاب نسل دوم انقلاب نسل های انقلاب و از این کلمات که می توان از آن ها این موضوع را برداشت کرد که انقلاب مخصوص یک دوره خاص نیس این موضوع را به صورت دیگری بیان می کنیم و می گوییم که همیشه انقلاب از هر نسلی در خود دارد و مخصوص یه گروه نیست که بعد از پیر شدن ان ها انقلاب هم پیر شود و یا عمرش به پایان رسد.

علیرضا ورامینی بازدید : 13 شنبه 19 بهمن 1392 نظرات (2)

درج یازدهم

در قبل هم گفتیم که خیلی از انقلابیون خواستار اسلامی بودن آن نبودند اما آن ها مردم را رها نکرده و انقلاب را چسبیدند اما چرا؟

در بحث حرب ها بحث زیاد است اما بدانید که حزب ها همراه انقلاب شدند تا شاه را کنار بزنند و بعد هم از باز بودن جا برای حزب ها استفاده کنند و امام را هم کنار بزنند امام هشیار بود و این فتنه ها را یکی پس از دیگری دفع می کرد و این باعث شد تا یار های قدیم  بشوند دشمنان جدید.

بعضی هم انقلاب بهشان مزه کرد و بعد از انقلاب امام را ساده تر از  شاه می دانستند و دوباره می خواستند دست به انقلاب بزنند البته کسانی هم هستند که همین الانم باز تو فکر انقلابند اما کار آن ها نا تمام می ماند.

علیرضا ورامینی بازدید : 8 شنبه 19 بهمن 1392 نظرات (1)

درج نهم

گفتیم که در ابتدا مسیر اسلامی برای انقلاب تعیین نشده بود بلکه اگر دولتی با خصوصیات ازادی بخش وجود داشت مردم اعتراضی نمی کردند در آن دوره هم هنوز قانونی وجود نداشت که بگوید رهبر حتما باید چه ویژگی هایی را داشته باشد.

از گفته های بالا می توانیم نتیجه بگیریم که هر کسی که ویژگی های یک رهبر داشت شانسش برای رهبری با امام کاملا مساوی بود اما از طرفی هم امام خود را به مردم تحمیل نکرده بود و این مردم بودند که امام را به عنوان رهبر پذیرفتند.

این گفته برای آن است که کسی نگوید امام انقلاب کرد تا رهبر شود شاید که بیشتر مشکلات انقلاب بر دوش امام بود.

علیرضا ورامینی بازدید : 17 شنبه 19 بهمن 1392 نظرات (0)

درج هشتم

در گفته های پیش گفتیم که هر انقلابی اگر رهبر نداشته باشد افراد آن دچار دو یا چند گانگی شده و همین از عوامل اصلی شکست انقلاب های متعدد در کشور های عرب زبان است.

اما در ایران وجود رهبری قوی و کاربلد فتنه های دشمنان این انقلاب را به موقع شناسایی و دفع می کردند حال باید گفت اگر امام نبود شاید این انقلاب هنوز راه نیافتاده  فلج میشد.

رهبری امام خمینی فقط مربوط به این نمی شود که ایشان باعث عدم از بین رفتن یکپارچگی  انقلابیون شدند بلکه ایشان مسیر انقلاب را برای انقلابیون روشن کردند راهی که پر از سنگ و دست انداز بود که هر کدام آن ها به تنهایی کافی بود برای از بین بردن کل انقلابیون اما این املم بود که راه را بی خطر تحویل مردم داد این جملات را اینگونه بیان نکنید که امام در این راه آسیبی ندید بلکه شاید اکثر این خطرات نسیب خود امام میشدند و از سر راه بر داشته می شدند.

علیرضا ورامینی بازدید : 12 شنبه 19 بهمن 1392 نظرات (0)

درج هفتم

انقلابون تمام کسانی را شامل نمی شدند که مخالف حکومت بودند بلکه خیلی از مخالفان حکومت انقلابی نبودند و خیلی از افراد حاظر در دولت هم انقلابی بودند در درج بعدی چند تن از این گونه افراد را نام می بریم .

در جریان انقلاب ها نبود رهبر باعث چند گانه شدن افراد می شود که در درج بعد در این مورد توضیح میدهیم

علیرضا ورامینی بازدید : 19 شنبه 19 بهمن 1392 نظرات (0)

درج ششم

هیچ کس شروع دقیقی از انقلاب را نام نمی برد هر کسی با توجه به موقعیت های مکانی حزبی و گرایش سیاسی خود تولد انقلاب را تاریخ میدهد اما باید بدانید ابتدای این انقلاب تمام انسان ها قصد انقلاب اسلامی را نداشتند انقلاب هدف همه بود ولی اسلامی بودن آن گفته همه مردم نبود و در واقع افرادی هم وجود داشتند که فقط برای ایجاد انقلاب تن به اسلامی بودن آن دادند.تعاد این افراد بسیار کم بوده و کمتر هم به چشم می آیند.

ابتدای انقلاب در واقع همان جایی بود که حتی هر فرد طالب انقلاب شد.

درباره ما
وبگاه اسنا به بررسی و تحلیل انقلاب اسلامی خارج از اعداد و ارقام وجمله های تکراری می پردازد.
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • نظرسنجی
    وبگاه اسنا چطور است؟
    آمار سایت
  • کل مطالب : 22
  • کل نظرات : 26
  • افراد آنلاین : 3
  • تعداد اعضا : 6
  • آی پی امروز : 17
  • آی پی دیروز : 1
  • بازدید امروز : 15
  • باردید دیروز : 0
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 16
  • بازدید ماه : 15
  • بازدید سال : 41
  • بازدید کلی : 12,333